eBoi
Jak załatwić sprawę?
Przyjęcia Interesantów w sprawach skarg i wniosków
PRZYJĘCIA INTERESANTÓW
Burmistrz Kalisza Pomorskiego
przyjmuje interesantów w sprawach różnych
oraz w sprawie skarg i wniosków
w każdy wtorek w godz 9.00 - 12.00
Zastępca Burmistrza Kalisza Pomorskiego
przyjmuje interesantów w sprawach różnych
w każdy czwartek w godz 14.00 - 17.00
Informacja dotycząca sposobu składania skarg i wniosków
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego DZIAŁ VIII Skargi i wnioski (t.j. Dz. U. 2023, poz. 775 ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skargi wniosków (Dz. U. 2002 Nr 5, poz. 46).
Skargi: składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników
- naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Wnioski: składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmocnienia praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspakajania potrzeb ludności.
Tryb zgłaszania:
Skargę lub wniosek można złożyć:
- w formie pisemnej przesyłając na adres Urząd Miejski w Kaliszu Pomorskim, ul. Wolności 25, 78-540 Kalisz Pomorski lub składając w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Kaliszu Pomorskim,
- pocztą elektroniczną przesyłając na adres ratusz@kaliszpom.pl,
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu na adres ePUAP: /k4y2kdl36t/SkrytkaESP
- ustnie do protokołu w Urzędzie Miejskim.
Uwaga!
- skargi i wnioski nie są przyjmowane telefonicznie;
- skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska lub nazwy wnoszącego oraz jego adresu (tj. nazwy miejscowości, ulicy, numeru domu i lokalu oraz kodu pocztowego) nie będą rozpatrywane (skargi anonimowe).
Opłaty:
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie jest bezpłatne.
Termin i sposób załatwienia
Załatwianie skarg lub wniosków następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Jeżeli sprawa nie zostanie załatwiona w terminie, składający skargę lub wniosek zostanie poinformowany o przyczynie opóźnienia oraz nowym terminie załatwienia sprawy.
Jeżeli Burmistrz Kalisza Pomorskiego nie jest właściwy do rozpatrzenia złożonej skargi lub wniosku, to niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie siedmiu dni
- przekaże skargę lub wniosek właściwemu organowi, o czym składający zostanie poinformowany
- albo wskaże właściwy organ do rozpatrzenia skargi.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aleksander PRECA | 28-06-2005 10:56 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2018 | |
Ostatnia aktualizacja: | Irena Kilijańska-Kotowicz | 10-11-2023 11:38 |