eBoi
Jak załatwić sprawę?
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Do Referatu Podatków i Opłat Lokalnych należy prowadzenie spraw podatkowych i opłat lokalnych oraz kontrola podatkowa, a w szczególności:
1) wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych, w tym:
a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
g) przygotowywanie decyzji wymiarowych,
h) windykacja należności,
2) kontrola podatkowa, w tym:
a) porównywanie zapisów ze stanem faktycznym w złożonych deklaracjach przez podatników, a w szczególności dotyczące:
- przeznaczenia posiadanych gruntów, budynków i budowli,
- zaniżenia podstawy opodatkowania,
- zaniżenia należnego podatku,
b) dokładna weryfikacja danych zawartych w deklaracjach złożonych przez podatników z posiadanymi w rzeczywistości nieruchomościami,
c) kontrola złożonych przez podatników wykazów nieruchomości ze stanem faktycznym:
- zmiana wykorzystania budynków,
- zmiana wykorzystania gruntów,
- zaniżenia podstawy opodatkowania,
3) ewidencja przypisów i odpisów należności,
4) przygotowywanie wszelkich informacji dla organów Gminy w zakresie prowadzonych spraw,
5) sporządzenie sprawozdawczości w zakresie podatków i opłat lokalnych,
6) współpraca z innymi organami podatkowymi.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aleksander Preca | 19-06-2006 09:13 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | Aleksander Preca | 20-06-2007 07:51 |